Info om For Swingende

For Swingende er et dansebandprogram som sendes på 5 norske radiostasjoner. Programmet sendes ukentlig og tar for seg det nyeste innen nordisk dansebandmusikk blandet med litt gamle “godingar”. Her på bloggen publiserer jeg plateanmeldelser, spillelister fra radiosendingene og nyhetsmeldinger fra dansebandmiljøet. Programleder og webredaktør er Thomas Neraasen.

I programmet presenteres hver uke en ny dansebandplate hvorfra jeg spiller tre utvalgte låter fra plata samt gir et ganske så subjektivt terningkast på hva JEG mener og synes om den aktuelle produksjonen. Jeg prøver også fra tid til annen å få til intervjuer med noen av bandene som kommer med nye plater.

I programmet satser jeg på å blande de store, kjente dansbandene med de mer ukjente og mindre etablerte bandene, slik at lytterne får bli kjent med hele spekteret av nordiske danseband, alt fra små, lokale duoer til de store, tunge bandene som Vikingarna, Thorleifs, Ole Ivars osv.

Omtale av alle nye dansebandplater som presenteres på radioen legges ut her på bloggen ukentlig,

Du kan også lytte til For Swingende når det sendes via diverse nettradioer og FM-radioer. Nærmere oversikt over sendetider og kanaler finner du via menyvalget SENDETIDER. Radioene jeg sender på for øyeblikket er Radio Toten, Radio Modum, Radio Hallingdal, Radio Hurum og Radio Laagendalen

Har DITT band lyst til å få musikken sin presentert I For Swingende, så send gjerne CD-er, singler, mp3-filer og demoer til:

THOMAS NERAASEN
E-POST: 
[email protected]
(Send e-post for info om postadresse)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg