Highlights – Vackrare än någonsin



Svenske Highlights kom på vårparten i fjor(2016) ut med albumet “Vackrare än någonsin”, ei plate som i mine ører er det klart beste jeg har hørt fra dette bandet hiittil.

Highlights har eksistert siden 2004 og består nå i 2017 av Michael Mårtensson som er bandets hovedvokalist, Christian Lindholm på keyboard og sang, Rickard Johansson på gitar og sang og Tommy Gustafsson som både er trommeslager og kapellmester. Bandet spiller en moderne og poprettet form for dansemusikk med hovedfokus på det litt yngre publikummet, men likevel med såpass dansevennlig musikk at folk i alle aldre bør kunne hygge seg på dansegulvet til disse gutta.

Plata som er ute nå er Highlights sin fjerde albumutgivelse og den består av totalt 13 spor, mye nyskrevet materiale men også et knippe velvalgte covers, slik som “Mitt bästa för dig”(Grymlings) og “Ännu doftar kärlek”(Marie Fredriksson), to låter hvor Highlights gjør fremragende tolkninger av begge to. Produsent for plata har vært bandets egen keyboardist Christian Lindholm og det er Calle Kindbom som utgir plata på sitt eget plateselskap Neptun. Thomas G:son og Henrik Sethsson er to av låtskriverne som har levert materiale til denne plata.

Fra plata har jeg valgt ut følgende tre spor til ukens presentasjon:

Vackrare än någonsin – En skikkelig uptempo og temmelig rocka låt som burde få fram dansefoten, eller evt rockefoten, momentant når låten dras i gang. Dette ble også et av mine favorittkutt på denne plata, en låt som også er tittelspor på albumet.

Oslagbara – Her skrur vi ned tempoet flere hakk men dette er også en dansbar låt, selv om denne nok passer bedre til foxerne enn til buggerne, Ellers en fin og iørefallende melodi som etter min mening er en av de aller beste balladene på denne plata.

Lev livet – Her skal rockefoten og dansefoten igjen få kjempe om hvem som er den ivrigste, for låten er absolutt litt smårocka i formen, men har nok like mye poppreg og den går i litt over middels tempo. Nok en av mine favoritter på denne plata og såvidt meg bekjent også et av de nyskrevne sporene på plata.

Jeg syns Highlights har levert en meget flott produksjon med “Vackrare än någonsin” og det låter veldig friskt, tidsriktig og velprodusert av det hele. Michael Mårtensson har en myk og behagelig stemme og han kler denne typen låter veldig godt, han kunne nesten gått inn i hvilket som helst moderne boyband og gjort suksess der. Sammenlignet med de tidligere utgivelsene jeg har hørt fra Highlights så er dette den klart beste. Terningmessig syns jeg Highlights fortjener en solid 5`er for denne produksjonen. Mye bra låter og både dansbart og hørbart, men kanskje med størst appell for de litt yngre lytterene, la oss si de under 45-50 ihvertfall, selv om det blir litt feil å tallfeste sånne ting. Jeg kan ihvertfall anbefale plata til alle som liker den litt mer moderne grenen av dansebandgenren.

Besøk Highlights sin hjemmeside

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg