Voize – En dag



Det unge, skånske dansebandet Voize kom i fjor sommer(2016) ut med albumet “En dag”, ei plate som inneholder 11 låter i en fin poppreget “schlagerstil”.

Voize er et band som har holdt det gående siden 2011 da det så smått ble startet opp som et hobbyprosjekt. Etter en premierespilling som trakk 1200 danseglade publikummere så ble lysten til å satse videre tent og under høsten samme år så slapp de sin første singel som gikk rent inn på topplisten Sverigetoppen. I 2013 får bandet æren av å delta i Bingolotto sin Dansbandstävling hvor Voize tar seg helt til finalen, noe som gjør at Voize får sin første platekontrakt med plateselskapet Atenzia og utgir sitt første album her samme år.

Bandet har gjort noen medlemsbytter siden oppstarten, og nå i 2017 består Voize av frontfigur Magnus Meinert som mange kjenner fra bandet Sannex, i tillegg til Jianis Xouri, Fredrik Grönvall og Lillen Tagesson.

Den nye plata er forøvrig produsert av Magnus Meinert og David Fremberg, og blant låtskriverne finner vi navn som Marty Dodson(leverandør av låter til bl.a Joe Cocker), Jan Johansen, Henrik Sethsson og Andreas Stone i tillegg til bandets egen Magnus. Plata er utgitt på bandets egen label, nemlig Meinert Music.

Fra plata har jeg valgt ut følgende tre spor til ukens presentasjon:

Här lever du här lever jag – En frisk og ganske uptempo låt som fenget meg skikkelig første gangen jeg hørte den. Utvilsomt et av de beste sporene på plata.

Felicia – En mer balladepreget låt igjen som virkelig tiltalte meg da jeg hørte den, en låt med et luftig og behagelig arrangement og en iørefallende melodi som jeg likte kjempegodt.

Say hello – Dette er en skikkelig herlig og morsom låt som innledes med en karakteristisk plystre-intro som også gjentas noen ganger lenger uti låten. Låten fremføres på engelsk, men er likevel en av favorittene mine og jeg syns den både swinger og fenger meg skikkelig i tillegg til at den har et allsang-vennlig refreng.

Jeg syns dette er blitt ei veldig frisk, hørbar og velprodusert plate som har mange sterke og gode låter med høy dansbarhet. Magnus Meinert har også ei fin og klar stemme og det hele låter veldig tidsriktig og fengende på alle måter. Variasjonen på takt og tempo syns jeg også sitter som den skal, her bør det være noe både for buggerne og for de som liker å holde litt mer rundt hverandre igjen. Terningmessig er dette ei plate som utvilsomt kvalifiserer til 5`eren og jeg kan kort sagt anbafele den til alle som liker å danse, men kanskje aller mest til de som har en forkjærlighet for den moderne formen for dansebandmusikk, litt a la 90 tallets Barbados, Wahlströms osv. Bra jobba gutter, og ståkarakter fra For Swingende!

Besøk Voize sin hjemmeside
KJØP PLATA FRA GINZA VIA DENNE LINKEN(TOLLFRITT TIL NORSKE KUNDER OPPTIL 350 NOK INKL FRAKT)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg