Nytt album fra Hanne Mette

Solørjenta Hanne Mette Gunnarsrud og hennes band er ute med nytt album i disse dager, ei knallgod plate med den forlokkende tittelen “Jentekveld”.

Hanne Mette, som startet sin karriere i duoen Fullt & Helt og som deretter startet selveste Contrazt sammen med Leif Dybendal, har vokst veldig på de årene hun har frontet sitt eget danseband, selv om hun så klart gjorde stor suksess med Contrazt også – men etter hun startet Hanne Mette Band har hun i mine øyne utviklet seg veldig og blitt en selvsikker(i positiv forstand), helproff, røff og litt rocka frontfigur, som ihvertfall har fått meg til å bli personlig fan av denne gjengen.

Men nok skryt, den nye plata inneholder totalt 15 låter, en del nyskrevne låter, noen coverlåter fra Sverige oversatt til norsk og et par kjente slagere i originaltekst, nemlig “Da jeg behøvde deg mest” og “Mirror mirror upon the wall”, sistnevnte opprinnelig fra svenske Herreys om jeg ikke tar feil. Plata har mange gode kvaliteter, og jeg likte veldig godt det jeg fikk høre da jeg nylig lyttet meg gjennom plata fra begynnelse til slutt. Her lukter det høy score på terningen ihvertfall, såpass kan jeg si…!

Her i For Swingende satser jeg på å presentere plata for dere lytterne i siste halvdel av august, evt helt først i september. Til så lenge kan du lytte til det hele på Spotify eller kjøpe deg et fysisk eksemplar via linken under, dersom du heller foretrekker det.

Besøk Hanne Mette sin hjemmeside
KJØP PLATA FRA CDON VIA DENNE LINKEN(SPONSET LINK)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg