Date – 42 är det nya 20

Date er ute med en artig og fengende singellåt i disse dager, med den treffende tittelen “42 är det nya 20”.

Her synger Date om middelaldrende menn som går i ungdommen igjen og oppfører seg som om de er 20 og blir racere på sosiale medier på internett…ja, jeg er selv 43 og føler iblant jeg sitter litt i glasshus jeg også. Uansett er det en frisk , uptempo og dansevennlig låt med et moderne og popduftende preg, men likevel godt innfor det genren tillater.

Låten er skrevet av Christian Antblad, som også har skrevet låter til en rekke kjente andre svenske danseband samt artister innen popgenren osv. Blant annet er det Christian som stod bakom suksesslåten med Lars Kristerz fra Dansbandskampen, nemlig “Jag måste ringa Carina”.

Om dette er en forsmak på et kommende album vites ikke, men jeg har en sterk følelse av at det vil komme mer fra Date i tida som kommer, så det er bare å følge med her i For Swingende hvor jeg kommer til å spille det som evt kommer videre fra denne gjengen, som forøvrig gikk under navnet Släktingarna før de tok navnet Date.

Besøk Date sin hjemmeside

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg