For Swingende fyller 20 år

I disse augustdager er det 20 år siden det første For Swingende-programmet gikk på lufta, den gang på Radio 107 Gjøvik.

Siden august 1997 har For Swingende gått på lufta hver eneste uke, først kun på Gjøvik, men senere startet jeg samarbeid med flere andre lokalradioer i tillegg og pr i dag er det totalt 5 radiostasjoner som sender programmet, plassert rundt omkring på Østlandet. Det var forøvrig redaksjonssjefen i daværende Radio 107 Gjøvik som fant på det velklingende navnet på programmet og som fikk meg på lufta, og helt i starten kalte vi bare programmet “Svensk-norsk musikkveld” for å fylle opp sendetiden under ferieavviklingen i radioen sommeren 1997.

Litt rask hoderegning kan fortelle meg at jeg på disse årene har produsert over 1000 For Swingende-sendinger, og enda flere timer, siden jeg den første tida hadde to timers sendinger. Jeg har på disse årene intervjuet x antall band og artister, og har vel intervjuet de fleste av de mest kjente dansebandene i landet, samt noen i Sverige.

Men nok mimring, selve jubileet kommer jeg ikke til å markere på noen spesiell måte som lytterne vil legge merke til, men jeg er uansett klar for 20 nye år om jeg holder ut så lenge, og det er takket være dere lytterne og den flotte responsen jeg får fra både dere, artister, plateselskaper osv at jeg fortsatt syns det er kjempegøy å lage disse programmene. Takk for at dere er til og for at dere støtter opp rundt hjertebarnet mitt For Swingende!

– Thomas Neraasen –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg