Me2 Danseduo – Tv-slaven

Dansebandduoen Me2 Danseduo fra Hadeland har igjen tatt for seg en av undertegnedes gamle tekster og satt melodi til den og spilt den inn som en ny singel som blant annet er sluppet på Spotify. Denne gangen er tittelen blitt “TV-slaven”.

“TV-slaven” er en tekst jeg skrev for noen år siden der jeg skildrer en usunn manns liv foran TV-skjermen, med søtsaker og et stillesittende liv fra uke til uke. Likevel er teksten skrevet med glimt i øyet og med utgangspunkt i min egen hang til å tilbringe kveldene med TV og film, riktignok litt satt på spissen.

Marion Jensen Hermansen har skrevet en litt rocka melodi til teksten min, en litt mykere og saktere form for rockabilly, om jeg skal bruke det uttrykket. Det hele har hun spilt og sunget inn i sitt hjemmestudio på Hadeland med god teknisk hjelp av mannen Edgar. Jeg syns hun har lykkets bra med både melodien, vokalen, arrangementet og den tekniske kvaliteten på innspillingen og jeg er stolt over det hun har fått til både med denne og “Kanariske netter” som jeg presenterte på radioen og nettsiden min for noen måneder siden. Vil takke henne for at hun har tro på tekstene mine og har lyst til å gjøre noe utav dem. Hvem vet, kanskje det kommer flere låter signert Marion og Thomas i tida som kommer, den som lever får se.

Ønsker du å høre låten kan du trykke deg inn på linken under som leder direkte til avspillingen på Spotify, dersom du har tilgang dit. Ellers blir låten også presentert i For Swingende nå i inneværende uke(uke 16-2018).

HØR LÅTEN PÅ SPOTIFY VIA DENNE LINKEN

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg