Terkel Arrildt – Jeg længes efter havet / En ensom lille mand

“Jeg længes efter havet” er en sang som er inspirert av Terkel sine opplevelser ved Vesterhavet på Danmarks vestkyst og de sterke naturkreftene han har vært vitne til der når havet er på sitt mest opprørske. Her har han fått den danske tekstforfatterinnen Inge Tang til å skrive en tekst med utgangspunkt i dette temaet og det hele er blitt tonesatt av svenske Jan-Erik Knudsen. Låten har fått en frisk, dansevennlig og fengende melodi som jeg likte veldig godt da jeg fikk den tilsendt. Her er det mye god stemning både i tekst og melodi og innspillingen har foregått i Worm Studiet i Hjørring.

Den andre låten, “En ensom lille mand”, er en mer balladepreget låt igjen i ganske langsomt tempo, med litt preg av country. Ingen utpreget danselåt, men veldig iørefallende og fin likevel. Opphavsmann her er Bjarne Liller.

Her i For Swingende satser jeg på å presentere begge låtene på radioen i uke 25-2018.

Besøk Terkel Arrildt sin hjemmeside

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg