Lasse Sigfridsson – Back in Nashville

Reklame | CDON


Det var i 2015 at Lasse for første gang dro til Nashville for å spille inn plate. Det ble en såpass fin og positiv opplevelse for Lasse at han valgte å gjøre det samme nå i 2018. Dermed har han nå levert ei hel plate med countryinspirerte låter med Nashville-baserte musikere som bidrar på kompet, mens Lasse synger like mykt, behagelig og følsomt som han alltid har gjort. Vi finner både svenskspråklige og engelske låter på plata, noen kjente travere og noen helt nyskrevne spor.

Plata inneholder totalt 14 låter, hvorav tre duetter sammen med sønnen Emil, barnebarnet Ängla og den amerikanske countrystjernen Trenna Barnes. Vi finner kjente titler som “Sing me back home”, “Det regnar och regnar” og “Ännu blommar våra rosor” på plata, pluss noen nye bekjentskaper som “På samma scen”, “Du gör mig bättre” og “När man vet att man tror”. Produsent for det hele har vært Marcus Persson, “Dansbandskungen” fra Skara.

Fra plata har jeg valgt ut følgende tre låter til ukens presentasjon:

Jag far från Waco – Opprinnelig en amerikansk komposisjon signert Ronnie Dunn og Terry McBride. En ganse uptempo, frisk og fengende låt med mye countrypreg som også minner litt om Lasse Stefanz sin stil på deres nyere utgivelser. For min del ble dette den store favoritten på plata.

Hemåt i natten – En litt mer balladepreget låt igjen, veldig fin og iørefallende, og denne har også en god slump med country i bunnen. Opphavsmann- og kvinne her er Dan Hylander og Maria Blom.

Sylvia’s mother – En skikkelig frisk og artig versjon av Dr Hook sin gamle hit, her har man skrudd opp tempoet betraktelig på en låt som til vanlig er kjent som en ganske seig ballade og laget en heftig bugglåt av den. Her har Lasse også med seg sin sønn Emil på duett. Blant coverlåtene på plata syns jeg dette er den aller beste og den som skiller seg mest ut.

Lasse er kjent for å synge bra og for å lage gode plater, for det har jo blitt noen solo-utgivelser etter han forlot LS-skuta. Jeg syns han er flere hakk bedre enn sitt gamle band, og jeg føler han har gjort et veldig riktig valg med å satse solo etter at samarbeidet skjærte seg med hans gamle bandkompiser. Flere og flere har disse årene fått opp øynene for hvilken flott og undervurdert sanger Lasse egentlig er. Så den nye plata er veldig hyggelig å lytte til, den klinger fint i ørene og på flere av låtene kan man også kjenne at det rykker i dansefoten. Terningmessig vil jeg gi Lasse en solid 5`er for “Back in Nashville”, et album jeg kan anbefale varmt til både dansefolket og de som foretrekker country, for det er nok musikk som jeg tror vil tiltale et bredere publikum enn kun dansebandfansen. Bra jobba Lasse, jeg gleder meg allerede til neste produksjon!

Besøk Lasse Sigfridsson sin hjemmeside
KJØP PLATA FRA CDON VIA DENNE LINKEN

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg