Likes – Kyss meg nu

Reklame | Ginza


Likes fikk sitt gjennombrudd da de i 2015 vant musikkonkurransen Danskalaset i Göteborg. Bandet består av fire medlemmer, og dette er Freddie Nannsjö på sang og gitar, Tim Carlstedt på gitar, pedal steel og sang, Roger Hansson på bass og sang og Ulf Sjöstedt på trommer og sang. Og stilen til Likes går mot det moderne holdet, men de har også noen låter som oser litt mer av tradisjonell dansebandstil igjen.

Den første plata til Likes, som jeg ikke håper blir den siste, inneholder totalt 11 spor, omtrent halvt om halvt med nyskrevne låter og covers. Produsent har vært Andreas Olsson som vi kjenner som vokalist i Sannex og han har også vært med og skrevet flere av låtene på plata. Av coverlåtene kan jeg nevne titler som “Hon har blommor i sitt hår” fra Anders Glenmark, “As long as you love me” fra Backstreet Boys og “Angels” fra Robbie Williams.

Fra plata har jeg valgt ut følgende tre spor til ukens presentasjon:

En kall vind – Innledningssporet som setter standarden for hele plata. En fin og balladepreget låt med et mykt og behagelig arrangement som er skrevet av produsent Andreas Olsson ene og alene.

Fredagkväll – En frisk og uptempo bugglåt som virkelig lokker folket ut på dansegulvet. En partylåt de luxe og opphavsmenn er Andraes Olsson og Mattias Olofsson.

Vaktparaden – Etter noen gangers gjennomlytting så endte denne opp som min store favoritt på plata. En myk og veldig iørefallende danselåt i middels tempo som er signert Michael Saxell, en kjent mann i dansebandmiljøet, som tidligere blant annet har skrevet “Om himlen och Österlen” som både Lasse Stefanz og Wizex gjorde på 90 tallet og muligens flere til.

Likes sin nye plate er av typen som blir bedre jo mer man hører på den, og den kan ved første gjennomlytting virke noe anonym, men det er noe som utvilsomt endrer seg etter den har modnet litt i ørene. Den har et behagelig sound, velbalansert og passe fyldig, det vil si ikke for overlesset. Da jeg skulle kaste terning så vippet det veldig mellom 4 og 5 inni hodet mitt, i ene øyeblikket ville jeg gi 4, i neste øyeblikk følte jeg for å gi 5, så dermed endte jeg opp med et kompromiss med en hederlig 4`er og i tillegg et solid plusstegn i margen, med andre ord 4+. Lytt til plata på Spotify om du vil gjøre deg opp din egen mening, eller kjøp et fysisk eksemplar via linken under om du heller ønsker det – jeg syns ihvertfall Likes har gjort en meget tilfredsstilende debut, det er det ingen tvil om!

Besøk Likes sin hjemmeside
KJØP PLATA FRA GINZA VIA DENNE LINKEN(TOLLFRITT INNTIL 350 NOK INKL FRAKT FOR NORSKE KUNDER)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg