Martinez – Hans namn på min arm(album)

Reklame | CDON


Martinez er med dette også ute med sitt tiende album i rekken, så vi snakker samtidig om et aldri så lite jubileum her. Sandra Estberg er fortsatt bandets kvinnelige frontfigur, ei sangerinne med en stor styrke på flere måter, men først og fremst stemmemessig, selvfølgelig. Hun har en klokkeklar stemme og gjør alltid en god jobb når hun står bak mikrofonen i Martinez enten det være seg i studio eller ute på dans. 

Den nye plata inneholder både et knippe helsvenske covers(her snakker vi gamle, kjente slagere) sammen med en rekke flotte, nyskrevne låter, noen av dem signert bandets egne medlemmer. Denne gangen bestemte Martinez seg også for å kun spille inn svenskspråklig materiale, noe som ihvertfall får tommelen opp fra meg. Totalt 12 låter har fått plass på plata, og her kan jeg blant annet nevne velkjente titler som “Dansar i månens sken” og “Gröna granna sköna sanna sommar”.

Produsent for det hele har forøvrig vært Henrik Sethsson som også er med på duett i låten “Min första natt”, en låt Martinez har hentet fra norske Pegasus. 

Fra plata har jeg valgt ut følgende tre spor til ukens presentasjon:

Mannen på gatan – En balladepreget melodi med en fin og tankevekkende tekst og en av mine favoritter på plata. Opphavsmenn her er Martinez sin egen Danne Strandberg sammen med Henrik Sethsson.

Har det på känn – Her skrur vi opp farten med flere hakk og lytter til en skikkelig uptempo bugg/swing-låt som er skrevet av Dejo, Karolina Karner, Daniel Karlsson, Jens Ståbis og Love Sandström Åbom. Av de raske låtene syns jeg denne kanskje er den aller beste.

Vi kom aldri fram till refräng – Nok en balladepreget låt igjen, og denne er også blant mine favoritter på dette albumet. Denne låten er signert Sulo Karlsson og Peter Larsson.

Jeg syns dette er blitt ei knallsterk plate hvor jeg ikke finner en eneste dårlig, middelmådig eller overflødig låt. Bandet har virkelig truffet innertier med låtvalget denne gangen, i tillegg til at det hele også er blitt variert og allsidig, hvor Martinez får vist flere sider av sitt musikalske potensiale. Vokalen fra både Sandra og den/de mannlige vokalisten(e) er også helt i toppklasse, og når det i tillegg låter helprofft og bunnsolid fra begynnelse til slutt hva både musikalitet og teknisk kvalitet angår, så blir det ikke annet enn en soleklar 6`er på terningen fra meg for denne plata. Dermed er det bare å løpe og kjøpe, eller høre på plata på Spotify, dersom du heller foretrekker det. Jeg ble ihvertfall kjempeglad i plata fra første stund, og regner med dere også vil like det dere får høre.

Besøk Martinez sin hjemmeside
KJØP PLATA FRA CDON VIA DENNE LINKEN

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg