Frank Scott – Fri og frank



Trønderen Frank Scott kom nylig ut med et 8 spors album med selvskrevne danselåter veldig i stil med Nordans som Franks forrige danseband het og som mange sikkert husker.

Frank Scott er en skikkelig mulitmusiker i den forstand at han lager musikk innen mange ulike genre, alt fra rock til barnemusikk. Men dansemusikken er nok det folk flest kjenner ham best fra. På sitt nye album låter det skikkelig Nordans av det hele og låtene holder som vanlig veldig høy kvalitet, de er enkle og trallvennlige, akkurat slik jeg mener gode danselåter skal være.

Som sagt så inneholder albumet totalt 8 låter, så det er langt fra fullmatet, men likevel en meget god produksjon som jeg kan anbefale varmt å søke opp på Spotify og høre gjennom. Frank selv har vært produsent og stått får det meste som er gjort både musikalsk og av studioarbeid.

Fra plata har jeg valgt ut følgende tre spor til ukens presentasjon:

Eventyrland – En veldig frisk, glad og fengende låt med et refreng som fester seg lett i hodet. Låten går i et fint swing- og buggtempo så dette er en meget god danselåt slik jeg ser det.

Livet e herlig – Dette er en låt i middels tempo som ble Frank sin egen ønskelåt i forbindelse med intervjuet jeg gjorde med ham til radiopresentasjonen av denne plata. Låten handler om livets mange gleder og er en skikkelig gladlåt dette også.

Gi mæ litt tebake – Vi holder oss fortsatt til en låt i middels tempo, også dette en veldig dansbar og fin låt og som i bunn og grunn handler om det uunngåelige temaet kjærlighet.

Frank Scott har levert ei meget sterk og god plate nok en gang, selv om det er enkle låter og et enkelt lydbilde, men det er det som gjør Frank Scott sin dansemusikk så bra, nemlig at den er lettoppfattelig og veldig positiv i formen, slik at man bare må bli glad når man lytter. Frank synger jo også veldig bra og låtene har veldig iørefallende melodier alle sammen med jordnære og hverdagslige tekster som alle kan kjenne seg igjen i på en eller annen måte. Ja, jeg syns dette er såpass bra at jeg vil dele ut toppscore på terningen til Frank Scott, altså en skinnende blank 6`er og intet mindre. Plata ligger som sagt på Spotify og lignende plattformer, så søk den opp og lytt, jeg tror de fleste av dere vil finne flere låter dere vil like.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg