Tony Strandberg – Min sommarsång



Svenske Tony Strandberg er for tiden ute med albumet “Min sommarsång” som er ei veldig hørbar og dansbar plate, hvor både ballader og mer swingende låter er blandet i en fin miks både for dansefolket og for de som kun vil lytte.

Tony Strandberg kommer fra Mörbylånga på Öland og er tidligere presentert en rekke ganger både her på nettsiden og i mine radioprogrammer. Han synger tradisjonell dansebandmusikk og har også et eget band han har driftet siden 2011.

Den nye plata, som altså bærer tittelen “Min sommarsång”, inneholder totalt 12 låter med både coverlåter og nyskrevet materiale om hverandre. Produsent har vært Per-Ola Pettersson og stilmessig så plasserer plata seg i grenseland mellom både viser, danseband, country og slager. Noen av låtene har vi hørt med en rekke andre artister tidligere, andre er nye bekjentskaper.

Fra plata har jeg valgt ut følgende tre spor til ukens presentasjon:

Min sommarsång – Tittelmelodien syns jeg måtte være med denne gangen, da jeg syns den er et av høydepunktene på plata. En flott, tradisjonell dansebandlåt i middels tempo som er skrevet av produsent Per-Ola.

Änglar rosor och regn – En låt som Stefan Borsch og hans orkester gjorde for cirka 30 år siden, en vakker og veldig iørefallende ballade som opprinnelig er en engelsk eller amerikansk låt som her har fått svensk tekst av Lars Wiggman.

Du kommer med sommaren till mig – Nok en låt i middels tempo og som har et ganske tydelig preg av country. Også et av mine favorittspor på plata, og opphavsmenn her er Christian Habel og Per-Ola Pettersson.

Alt i alt syns jeg Tony har laget ei veldig sterk og god plate her, med fin blanding av raske og rolige, kjente og ukjente låter, og i tillegg synger også Tony med en veldig myk og behagelig stemme. Lydmessig er det også ei veldig behagelig plate å lytte til, ja den er skikkelig velprodusert på alle måter. Noen låter stikker seg riktignok litt mer ut enn andre, men sett under ett ei veldig god plate som Tony kan være stolt av. Og terningmessig blir det en solid 5`er fra undertegnede. Plata kan spilles av på Spotify eller den kan kjøpes på CD via linken under. Begge deler er verdt forsøket, for dette er ei trivelig plate å låne øre til!

KJØP PLATA FRA GINZA VIA DENNE DIREKTELINKEN(TOLLFRITT INNTIL 350 NOK INKL FRAKT FOR NORSKE KUNDER UT 2019)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg