Likes ute med sitt debutalbum

Reklame | Ginza

Dette er ei frisk og moderne dansebandplate med omtrent halvt om halvt med nyskrevne låter og covers. Bandet fikk en flying start i 2015 gjennom musikkonkurransen Danskalaset i Göteborg. Nesten tre år har gått før de har fått ferdigstilt sitt nye album, som jeg sitter og lytter gjennom nå i skrivende stund. Det første som slår meg er et bandet har et mykt og melodiøst uttrykk i musikken sin, behagelig og soft vokal fra hovedvokalist Freddie Nannsjö, og en god produksjon både teknisk og musikalsk. Men, jeg skal ikke kaste terning for plata i denne forhåndsomtalen, det skal jeg komme tilbake til i løpet av høsten når jeg skal presentere musikken på radioen.

Men tilbake til innholdet på plata: Her finner vi totalt 11 spor hvorav 6 er nyskrevne mens resten av nøye utvalgte coverlåter. Av coverlåtene kan jeg nevne titler som “As long as you love me” fra Backstreet Boys og “Hon har blommor i sitt hår” fra Anders Glenmark. Den ene av de nyskrevne låtene, nemlig tittelkuttet, har allerede vært ute på singel og også blitt spilt her i For Swingende under våren og forsommeren.

En nærmere presentasjon av plata regner jeg med å komme tilbake til i løpet av september eller oktober, siden jeg har mange plater som ligger på vent for å bli presentert i For Swingende utover sensommeren og høsten.

Besøk Likes sin hjemmeside
KJØP PLATA FRA GINZA VIA DENNE LINKEN(TOLLFRITT INNTIL 350 NOK INKL FRAKT FOR NORSKE KUNDER)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg