Engdahls – Lång lång väg

Reklame | Ginza


Engdahls består av fire menn ved navn Patrik Andersson, Staffan Ekström, Lars Göran Petersson og Fredrik Engdahl som er “sjefen sjøl” og også hovedvokalisten. Bandet har forøvrig sitt utspring i Malmö og et par av medlemmene har tidligere fartstid fra bandet Voize.

Den nye plata inneholder totalt 15 spor og her finner vi komposisjoner fra kjente opphavsmenn som Mats Larsson, Peter Nord, Thomas Berglund, Donald Laitila og Mona Gustafsson. Stilen er av den mogne og tradisjonelle typen og dette er forøvrig også bandets første fulle album. Produsent for det hele har vært Donnez-vokalist Donald Laitila.

Fra plata har jeg valgt ut følgende tre spor til ukens presentasjon:

I min dröm – Vi starter med en fin og behagelig ballade som ble en av mine favoritter da jeg hørte gjennom plata første gang. Denne låten er skrevet av Mats Larsson og Peter Nord.

Om du vågar vill och kan – Dette er en ganske frisk og uptempo låt som tidligere er gjort på norsk med Anne Nørdsti under tittelen “Hi og ho”. Opphavsmenn er også her Mats Larsson og Peter Nord.

Minnen av dig – Nok en balladepreget låt som også ble en favoritt fra plata. Denne låten er signert Donald Laitila og Linus Lindholm.

Jeg syns Engdahls har laget ei meget god plate og til å være debuten så er det kjempebra. Jeg liker stilen deres, og jeg syns de har vært heldige med det meste av låtvalget også. Dansbart til tusen og mange iørefallende melodier som burde bli populære “floorfillers” på danselokalet. Plata har jevn god kvalitet fra start til stopp og har en perfekt miks av raskt og rolig, slik enhver dansebandplate skal og bør ha. På terningen ender jeg opp med en solid 5`er til Engdahls og albumet “Lång lång väg”. Dette tror jeg de fleste dansebandfrelste rundt i Norden også vil like, så løp og kjøp en CD eller ta en lytt på Spotify om du heller foretrekker det!

Besøk Engdahls sin hjemmeside
KJØP PLATA TIL ENGDAHLS FRA GINZA VIA DENNE LINKEN(TOLLFRITT INNTIL 350 NOK INKL FRAKT FOR NORSKE KUNDER)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg