Pia Pihlgrens – Vägskäl

Reklame | Ginza


Pia Pihlgrens har røtter tilbake til 1993 og fire av dagens medlemmer har vært med helt siden starten. Da kan jeg også fortelle at i tillegg til Pia selv så består Pia Pihlgrens også av Håkan Ljungqvist, Ronnie Pihlgren, Per Dahlman, Henrik Strandberg og Kristian Rydberg, hvor det er de to sistnevnte som er de nyeste tilskuddene i gjengen. Pia Pihlgrens kommer fra Åmotfors i Värmland og er et veldig mye booket band også her i Norge, hvor de har en stor stjerne hos dansepublikummet.

Den nye plata inneholder totalt 13 låter, i hovedsak nyskrevne spor men også et par velvalgte covers. På en av låtene medvirker også selveste Rune Rudberg på en duett sammen med Pia. Produsent for det hele har vært Ronnie Pihlgren mens norske Henning Hoel Eriksen har stått for miksingen. Vi finner mange fengende og uptempo låter på albumet, men også noen litt roligere ballader og låter i middels tempo innimellom, med andre ord en fin miks for dansefolket.

Fra plata har jeg valgt ut følgende tre spor til ukens presentasjon:

Kyss mig nu – Vi starter i ganske høyt tempo med en skikkelig “rökare” av en swinglåt, en flott danselåt som er skrevet av Johan Harding og Ida Winterhaven.

Tjena hallå – Litt roligere tempo i denne låten, så her kan dere holde litt tettere om hverandre igjen. En fin og “gyngende” danselåt i middels tempo som er signert Leif “Mulle” Melander.

Nej nej nej – Legg merke til at denne låten fremføres på norsk selv om tittelen står skrevet på svensk. Nok en fengende og kjapp swing/bugglåt som etter min mening kanskje er den aller sterkeste låten på plata. Opphavsmenn her er Mats Larsson og Peter Nord.

Jeg må si jeg likte denne plata veldig godt, her er det nesten bare sterke låter og en fin produksjon på alle måter med Pias myke og særpregede stemme i spissen, pluss at det finnes et knippe låter med mannlig vokal her også for å sørge for variasjon i lydbildet. Jeg vet egentlig ikke helt hvorfor jeg holder litt igjen på 6’eren denne gangen, men jeg har uansett endt opp på en solid 5`er med et plusstegn i margen, så det hele ender opp på 5+, hårfint opp på grensa til 6. Likevel er det ikke mye å pirke på i negativ retning her, det må isåfall være at det er noen få låter som ikke faller meg like godt i øret som de øvrige, men det er ikke dermed sagt at disse låtene er dårlige av den grunn, for det er de absolutt ikke. Kjøp plata eller lytt til den på Spotify, jeg tror neppe du blir skuffet, men at du derimot blir rammet av den kjente “lidelsen” dansefot….! Meget bra jobba, Pia & Co!

Besøk Pia Pihlgrens sin hjemmeside
BESTILL PLATA FRA GINZA VIA DENNE LINKEN(TOLLFRITT INNTIL 350 NOK INKL FRAKT FOR NORSKE KUNDER)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg