Arvingarna – Sånger mellan hav och land



Arvingarna kom tidlig i sommer ut med en EP bestående av 5 kjente, svenske viser.

Dette er viser fra blant annet Evert Taube og Lasse Dahlquist. Arvingarna gjør alle visene på sin helt egen måte, men veldig annerledes enn slik vi kjenner Arvingarna til vanlig. Her viser de en annen og mer varsom side av seg selv og viser at dette er gutter som kan stå på mer enn ett ben.
To av visene på plata er faktisk to av mine egne Taube-favoritter, nemlig “Linnea” og “Inbjudan till Bohuslän”, og det er også disse to jeg anser som høydepunktene på plata.
Jeg syns det helt låter riktig så fint, og selv om det ikke er dansebandstil over dette så er det likevel såpass fint å høre på at jeg velger å tildele plata en solid 5`er på terningen. Nå gir jeg vanligvis ikke terningkast på EP’er, men her gjør jeg et hederlig unntak.
Plata ligger på Spotify dersom du vil sjekke den ut. Selv syns jeg det var en forfriskende variasjon fra det Arvingarna pusler med til vanlig. Absolutt hørbart!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg