Arvingarna – Tänker inte alls gå hem



Arvingarna har i disse dager holdt på i cirka 30 år, og deres nye album “Tänker inte alls gå hem” tar oss nærmest tilbake til deres storhetstid på 90 tallet.

Den nye plata syns jeg nemlig låter akkurat slik Arvingarna skal og bør låte med friske, enkle og fengende låter i ekte Arvingarna-stil med duft av 60 tallet samtidig som dagens sound også får innpass i musikken. Jeg syns også at de har truffet innertier med låtvalget denne gangen, for jeg må jo innrømme at bandet hadde noen litt mer middelmådige plater på sent 90 tall og tidlig 2000 tall, men nå syns jeg de har funnet tilbake til sin storform fra 90 tallet. Det låter som ei kule tvers igjennom, og at gutta er blitt 30 år eldre høres knapt når man lytter til den nye plata. Stemmene låter også akkurat slik de gjorde for 20-25-30 år siden, muligens med noe mer “moden” klang. Så her syns jeg helt klart at Arvingarna fortjener toppscore, en skinnende blank 6`er på terningen.

Er du nysgjerrig på hvordan det hele låter så finner du albumet i sin helhet både på Spotify og sikkert også på andre lignende plattformer.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg