Bjørn Schandy – Hytte på Askøy

Bjørn Schandy er en sanger og musiker som kommer fra Drammen, men som er bosatt i Mølstrevåg i Hordaland. I fjor høst kunne jeg presentere hans solosingel “Hytte på Askøy” her i For Swingende, en låt som for tiden også gjør det ganske godt på For Swingende-Toppen.

Det må nevnes at Bjørn også er en av musikerne i PK & Dansefolket, men han gjør også ting på egenhånd. De siste månedene har ikke mindre enn tre singellåter sett dagens lys i fra Bjørn, og alle tre er blitt spilt enten her i For Swingende eller i mitt andre program, Fra Svensktopp til Rock’n Roll, nå under vinteren 2020-21.

Den første låten jeg presenterte, “Hytte på Askøy”, er i mine ører også den beste av disse tre låtene som jeg har hørt fra Bjørn foreløpig. En frisk og fengende danselåt i middels tempo hvor Bjørn synger om idyllen det er å ha hytte nede ved sjøen, eller “der ute ved Sotra et sted”, som han synger i sangen. Og Bjørn har faktisk hytte på Askøy i virkeligheten også, så her vet han hva han snakker om.

Her i For Swingende har du fått høre om hytta på Askøy flere ganger siden i høst, ettersom den altså er blitt spilt i forbindelse med For Swingende-Toppen både i desember, januar og februar, samt i forbindelse med intervjuet jeg gjorde med Bjørn Schandy i oktober i fjor. I tillegg finner du også låten både på YouTube og Spotify dersom du ennå ikke har fått den med deg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg