Dagfinn Gården – Melodier i våre hjerter


Trønderen Dagfinn Gården reiser fortsatt rundt med sitt enmannsorkester og spiller til dans både på institusjoner og på andre etablissementer der folk drar for å hygge seg med god musikk. Innimellom gir han også ut fine plater med mye kjente slagere, noe han også har gjort denne gangen i form av albumet “Melodier i våre hjerter”.

Dagfinn har på sin nye plate samlet totalt 13 låter, og her finner vi kjente slagere fra band og artister som Mimix, Åge Aleksandersen, Terje Tysland, Vidar Sandbeck og Ole Ivars for å nevne noen. Han fremfører låtene med sin velkjente myke og behagelige stemme, som jeg føler er blitt Dagfinns varemerke. Han har nærmest en fløyelsmyk måte å synge på, og dette passer fint inn i den like myke, luftige og velbalanserte bakgrunnsmusikken han bruker som komp på sine plater. Det hele er forøvrig produsert av Dagfinns faste produsent Kay Vang.

Fra plata har jeg valgt ut følgende tre spor til ukens presentasjon:

Mitt barndomshjem – En opprinnelig svensk danselåt i middels tempo som er skrevet av Roger Olsson. Etter min mening en av de aller fineste sangene på denne plata.

Du fikk innpass i mitt hjerte – En litt mer uptempo låt igjen som Dagfinn har hentet fra dansebandet Furulunds som gjorde denne på en av sine plater da de har aktive. Opphavsmann her er Roger Nysveen.

Min beste venn – En låt vi kanskje kjenner aller best fra den amerikanske countrysangeren Don Williams, da under tittelen “You’re my best friend”. Den norske teksten er skrevet av Fredrik Friis og her har Dagfinn også med seg en kvinnelig vokalist på duett – jeg har dessverre ikke kjennskap til hva hun heter.

Jeg syns Dagfinn Gården har rodd i land nok ei riktig så god plate med mange fine låter som jeg tror de aller fleste har hørt før. Det er ingen utpreget danseplate, så de som forventer seg heftige swing- og bugglåter må nok lete videre, men likevel er det ei plate som fint kan danses til om man ikke stiller krav til veldig høyt tempo på dansegulvet. “Easy listening” er en fin kategori å sette denne musikken i, og jeg syns det klinger fint i ørene med mykt og fint gitarspill på flere av låtene og også en del trekkspill-sound fra Dagfinns eget instrument. Terningmessig vil jeg gi plata en sterk 4`er, altså en 4+, og det betyr ståkarakter og vel så det fra undertegnede. Vil du høre plata kan den høres på Spotify, vil du ha et fysisk eksemplar så kan du enten kontakte Dagfinn Audun Gården på Facebook eller evt sende en mail til For Swingende, så kan jeg formidle kontakt videre.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg