Donnez – Alla dar i veckan



Svenske Donnez er igjen aktuelle med nytt album som denne gang bærer tittelen “Alla dar i veckan” og som er ei plate i velkjent Donnez-ånd.

Donnez er helt klart å regne som et av Sveriges fremste danseband nå i 2021, noe de har vært i en årrekke allerede. Andy Ekenmo er såvidt meg bekjent fortsatt hovedvokalisten, men det er flere av medlemmene som er med og synger, uten at jeg kan fortelle deg hvem som synger de ulike sporene på plata, men jeg antar at Donne Laitila selv også har begynt å synge litt igjen etter en periode med stemmetrøbbel – dog er dette ubekreftede opplysninger fra min side, men jeg syns jeg høres stemma til Donne på flere av låtene på plata, arrester meg gjerne om jeg tar feil, da jeg har lite info om akkurat hvem som synger til enhver tid i dette bandet.

Den nye plata til Donnez inneholder totalt 13 låter og produsent for det hele har vært Donne(eller Donald) Laitila selv. Låtene er av den stilen som Donnez har stått for nærmest siden starten, så her får publikum akkurat hva de forventer og intet annet.

Fra plata har jeg valgt ut følgende tre spor til ukens presentasjon:

Roadtrip till kärleken – En forholdsvis rask swing- og bugglåt med litt rocka preg og kanskje en av de aller sterkeste sporene på plata etter min mening. Låten er skrevet av Magnus Persson og Tomas Tillberg.

Tro på dig – En litt mer balladepreget låt igjen som ble en av mine favoritter blant de litt roligere låtene på plata. En myk og behagelig fox-låt som er signert Mikael Karlsson.

Ett lyckligt slut – Og så skrur vi opp tempoet igjen med en skikkelig frisk og fengende swing/bugglåt. Her er det Jörgen Andson, Kent Mattson og Ulf Georgsson som er opphavsmenn.

Donnez befester også med denne plata sin posisjon som et av de aller ypperste dansebandene i Sverige på 2020-tallet, og plata har mange gode kvaliteter mens stilen er akkurat slik den skal og bør være for at Donnez-fansen skal bli fornøyd. Det swinger godt om mange av låtene, og balladene er også veldig iørefallende og fine. Flere vokalister som utfyller hverandre bra og sterke låter fra begynnelse til slutt samt en veldig profesjonell og helstøpt produksjon på alle måter gjør at jeg tildeler plata en sterk 5`er, altså en 5+, og da får jeg nesten litt dårlig samvittighet for at jeg ikke klemmer til med 6, men det får evt bli neste gang. Plata kan du høre i sin helhet på Spotify og andre digitale tjenester, eller du kan kjøpe deg et fysisk CD-eksemplar fra nettbutikken Ginza via linken under, men da må du være obs på at du som norsk kunde må betale litt ekstra avgifter for norsk moms og tollbehandling enn det svenske kunder må.

KJØP PLATA PÅ CD FRA GINZA.SE VIA DENNE DIREKTELINKEN
Besøk Donnez sin nettside via denne linken

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg