En honnør til Torsdagsdansen på Lena og Bydansen på Moelv

I morgen skal jeg på Bygdestua på Lena igjen og danse til Grandes Duo. Jeg har sluttet å bruke både 2, 3 og 4 hundrelapper på å dra på dansegalla og høre på de store “elitebandene”, slik jeg gjorde før. Nå støtter jeg heller opp rundt mindre duoer og trioer og drar på rusfrie midtukearrangementer på mindre lokaler med en 100-lapp i inngang. Det er mye triveligere for meg enn høy musikk og fulle folk på alle kanter. Kan anbefale dansekveldene på Bygdestua på torsdager på det varmeste, og det samme kan jeg gjøre med Bydansen på Folkets Hus Moelv på onsdager. Veldig trivelige arrangementer begge to, og god atmosfære både fra scena og blant publikum. Man får ikke kjøpt alkohol, men man får kjøpt både kaffe, brus, mat og kaker. Og i siste pausa er det åresalg og trekning av både fruktkurver og vinflasker, pluss at det som regel kjøres ringdans i to omganger for oss som er for sjenerte til å by opp fremmedfolk til dans på vanlig måte.

En stor honnør fra meg til Svein Erik Smeby som står bak Bydansen på Moelv og til hans kolleger på Lena som driver Torsdagsdansen på Bygdestua, uten at jeg har navnene på dem. Dere gjør en superjobb for de danseglade rundt Mjøsa! Keep up the good work!

Dansehilsen fra Redaksjonen v/Thomas Neraasen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg