Engdahls – Tid att gå vidare



Det skånske dansebandet Engdahls er for tiden aktuelle med sitt nye album med tittelen “Tid att gå vidare”.

Engdahls er et firemanns orkester med fire relativt voksne karer som spiller mogen og tradisjonell dansebandmusikk. Medlemmene i bandet bærer navnene Fredrik Engdahl, Lars-Göran Petersson, Staffan Ekström og Ronny Palm.

Den nye plata til Engdahls inneholder totalt 14 låter, hvorav en god del er nyskrevne, men vi finner også et knippe ganske kjente coverlåter her, slik som “Diggy liggy lo”, “Så jag tog gitarren” og “Romantica”. Produsent for det hele har vært bandets egen Fredrik Engdahl og plata er utgitt på labelen Melody Records.

Fra plata har jeg valgt ut følgende tre spor til ukens presentasjon:

Tid att gå vidare – Tittelkuttet på plata som etter min mening også er blant de sterkeste låtene her. Låten går i middels tempo og den er skrevet av Tomas Edström og Ulf Georgsson.

Kom stanna hos mig – En frisk og uptempo swing/bugglåt som er signert Thomas G:son.

Romantica – En gammel Vikingarna-låt fra 80 tallet som Anders Melander har laget både tekst og melodi til. Låten går i middels tempo og er en låt jeg alltid jeg har likt.

Jeg syns Engdahls har laget ei veldig fin og hørbar plate og med dansbarheten i fokus. Det synges bra, det spilles bra og låtvalget er også meget tilfredsstillende. Derfor syns jeg plata har fortjent en solid 5`er på terningen, det er vel fortjent for Engdahls og albumet “Tid att gå vidare” som du blant annet kan lytte til i sin helhet på Spotify, dersom du har tilgang dit, muligens også på andre strømmetjenester som jeg ikke har oversikt over.

Besøk Engdahls sin nettside via denne linken

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg