Fede Finn & Funny Boyz – 20 års jubilæum



Den danske partybandet Fede Finn & Funny Boyz feirer nå i 2022 sitt 20 års jubileum og i den anledning er de ute med et jubileumsalbum med totalt 20 låter.

For min del er denne plata av det middelmådige slaget, mye pga at en del av låtene er mer masete og slitsomme enn de er fengende, i tillegg til at jeg sliter veldig med den mannlige vokalisten i bandet som i mine ører har en “brautende” og øreskjærende stemme som jeg ikke klarer bli fortrolig med. Den kvinnelige vokalisten, derimot, har en klar og god stemme og hun trekker hovedinntrykket litt opp igjen. I tillegg så er det ikke alle låtene her som faller innenfor det musikkonseptet jeg presenterer her i For Swingende, så det er nok bare omtrent 50 prosent av materialet som jeg vil kalle dansemusikk eller ihvertfall dansbar musikk. Derfor er det ei plate som dessverre plasserer seg på det midtre skiktet av terningskalaen min, og dermed blir det bare en beskjeden 3`er for Fede Finn & Funny Boyz fra undertegnede. Sviktende vokalprestasjon og en del låter som ligger et stykke utenfor dansebandkonseptet gjør sitt til at jeg gir en såpass svak score på terningen. Men er du likevel nysgjerrig på plata, så ligger den på Spotify og muligens også på andre digitale tjenester, dersom du vil sjekke den ut. Det er nok mer festmusikk enn det er dansebandmusikk, for å si det på den måten.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg