Gustav & Elise – Jeg drømmer om en jul med dig

Den danske duoen Gustav & Elise har før jul i år sluppet en fin og stemningsfull julesang med tittelen “Jeg drømmer om en jul med dig”.

Bakom fornavnene Gustav og Elise finner vi Gustav Lewis og Elise Larsen, og de er debutanter begge to, men samtidig satser de profesjonelt.

Selve sangen er skrevet av Kurt Bønnerup, som har skrevet teksten, og Jonathan Kroner Ingvald som har laget melodien. Dette er forøvrig det aller første resultatet av det nyoppståtte samarbeidet mellom Kurt og Jonathan, så jeg går ut fra at det vil komme flere låter fra disse to i tiden som kommer.

Låten har et mykt og behagelig lydbilde og arrangement, det er en ballade og den er ingen typisk dansebandlåt, men jeg syns likevel den glir fint inn i musikkonseptet mitt her i For Swingende. Teksten er en ganske typisk juletekst med ganske tradisjonelle jule-ingredienser. Sammen så utfyller Gustav og Elise hverandre også riktig så godt stemmemessig, selv om begge har ganske lyse stemmer – likevel kler stemmene melodien og tekstinnholdet temmelig godt.

Her i For Swingende fikk du høre låten i radiosendinga mi i andre uka i desember, og i tillegg finner du den også på YouTube dersom du ikke har hørt den ennå og ønsker å sjekke den ut.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg