Lelle Dahlberg – Ensam i minnenas värld

Kort tid etter jeg presenterte denne låten på radioen så fikk jeg den triste nyheten om at Lennart “Lelle” Dahlberg hadde gått bort pga korona. Dette blir derfor like mye en notis til minne om Lennart som en ren singelomtale.

Lennart Dahlberg, eller Lelle som han ofte ble kalt, var en ivrig og aktiv låtskriver som i tillegg også var utøver på flere av sine egne låter. Han var blant annet leverandør av flere flotte låter til skånske Erika Hansson, som i mange år har vært en gjenganger i mine radiosendinger. Lennart sang på en veldig personlig og litt “rusten” måte som ga hans egne innspillinger sitt helt egne særpreg. Han sang fra hjertet og fra sjela, og skrev også om mange meningsfylte og ettertenksomme temaer.

“Ensam i minnenas värld” er også en slik litt ettertenksom sang, den går i middels tempo og har litt preg av country, men er nesten mer å regne som ei fin vise enn som en danselåt. Han synger også her på sin velkjente måte, helt usminket og utilgjort, men det har helt klart sin sjarm.

Her i For Swingende presenterte jeg låten i radiosendinga mi i slutten av oktober, og gikk du glipp av den, så finner du også sangen både på YouTube og Spotify, dersom du vil sjekke den ut.

Og jeg vil med dette lyse fred over Lennart Lelle Dahlberg sitt gode minne.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg