Mona G – Bara stjärnorna följer min väg



Svenske Mona Gustafsson, kjent som artisten Mona G, kom nylig ut med sitt nye album med tittelen “Bara stjärnorna följer min väg”.

Mona presenterer på denne plata en fin miks av selvskrevne låter og covermateriale, og det er nok countrystilen som preger denne plata, slik den har gjort på de aller fleste av Mona sine soloplater de siste årene. Sangene er av typen vi kjenner godt igjen hva coversporene angår, og hva de selvskrevne låtene gjelder så er det der hovedsakelig ballader vi har å gjøre med. Mona synger like fint og overbevisende som alltid med sin personlige og lett gjenkjennelige stemme. Musikerne på sin side er plukket fra øverste hylle innen musikkmiljøet i Nashville og det har dermed blitt et ganske autentisk countrysound på denne produksjonen. Som vanlig er det lite negativt å pirke på når det gjelder Mona sin musikk, men skal jeg pirke litt likevel så må det være at jeg kunne ønsket meg litt flere uptempo låter på plata. Når det er sagt så skal jeg ikke la det gå utover hovedinntrykket av plata samt karakteren på terningskalaen, og da kan jeg til syvende og sist konkludere med at plata er verdt en solid 5`er på terningen fra undertegnede. Vil du høre det hele så finner du plata digitalt både på Spotify og sikkert på flere digitalte plattformer. Ønsker du å kjøpe et fysisk CD-eksemplar så må du nesten benytte deg av den svenske nettbutikken Ginza, hvor norske avgifter kommer i tillegg, og denne finner du via direktelinken https://ginza.se/product/mona-g/bara-stjarnorna-foljer-min-vag-2022/78250/ 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg