Nytt album fra Bjørns orkester

Under høstens Dansefot-cruise mellom Oslo og Kiel den 26. og 27.oktober så slipper Bjørns orkester sitt nye album “Dance on”, et album som KUN slippes fysisk på CD, noe som er “musikk” for undertegnedes ører.

Den nye Bjørns-plata har jeg allerede fått gleden av å forhåndslytte til noen dager før releasen, og uten å røpe for mye, så kan jeg melde om ei veldig sterk og god plate med mange dansbare og fengende låter, i mine ører faktisk sterkere enn det jeg gjennomsnittlig forventer av ei Bjørns-plate, og det sier ikke så rent lite.

Plata inneholder totalt 13 låter, både typiske Bjørns-låter, men også noen spor som er litt annerledes enn det Bjørns er mest kjent for. Vi finner nemlig et par litt alvorligere og dypere låter her, sammen med de typiske “tjo-og-hei”-låtene, som det selvsagt også finnes rikelig av her.

Av mine egne favoritter vil jeg kanskje fremheve en flott coverversjon av den gamle Country Snakes-låten “Egen bar”, som jeg alltid har vært glad i og som derfor var en gledelig overraskelse å finne på denne plata.

Da har jeg vel røpet nok, mer får du vite hvis du kjøper plata når den slippes eller får med deg min presentasjon av plata på radioen i den første For Swingende-sendinga i november, hvis alt går etter planen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg