Perikles – Tåget söderut / Är det nåt fel på mig

Skånske Perikles kom i høst ut med en 2 spors singel med låtene “Tåget söderut” og “Är det nåt fel på mig”.

Perikles gjør stadig nye framganger i Sverige, og har veldig god kvalitet over alt de slipper. Det er dansbart og velprodsert på alle måter og det er glad og feststemt musikk som appellerer både til humøret og til dansefoten.

“Tåget söderut” er en heftig og uptempo låt som swinger skikkelig godt og som minner meg litt om Danne Stråhed og Wizex tilbake til 90 tallet, en kombo som fungerte veldig godt på den tida. Og Perikles sin frontfigur har mye som minner om Stråhed sin stemme og måte å synge på, og for meg som er ihuga Wizex-fan så er dette derfor musikk som faller meg godt om øret, da det minner meg om slik mitt eget favorittband hørtes ut i mine yngre dager – uten at det av den grunn er en låt som på noen måte henger igjen på 90 tallet. Opphavsmenn bak denne er forøvrig Bosse Nilsson og Lars Lundgren.

“Är det nåt fel på mig” er også en ganske uptempo låt, men kanskje ikke fullt så heftig som den forrige. Likevel er det en glad låt dette også med en fin dansetakt, så den er absolutt verdt å få med seg denne også. Her er det Henrik Sethsson, Lars Blomkvist og Thomas Deutgen som er opphavsmenn.

Her i For Swingende fikk du høre begge låtene i mine radiosendinger i oktober, og gikk du glipp av dette, så finner du også begge låter både på YouTube og Spotify, dersom du vil sjekke dem ut.

Besøk Perikles sin hjemmeside via denne linken

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg