Perikles – Titta vad katten släpat in

Skånske Perikles kom tidligere i år ut med singellåten “Titta vad katten släpat” inn, en låt som dufter av både pop og rock men som også er dansbar til tusen.

Perikles har mye på gang i 2020, en rekke singler er blitt sluppet og et album vil nok komme innen overskuelig framtid, uten at jeg kjenner de eksakte detaljene for dette. Men fra å være et band jeg ikke har hatt noe spesielt forhold til, så har Perikles de siste par årene seilt opp som et band som også jeg syns er ålreit å lytte til. Musikken deres fenger og den har god stemning som appellerer til både dansefolket og de som kun liker å feste og “parta”.

“Titta vad katten släpat in” er en låt i middels tempo og er skrevet av Lars “Lunkan” Lundgren som er hovedmannen bakom Perikles. Hva teksten i sangen handler om har jeg dessverre ikke klart å analysere, men jeg aner både humor, sarkasme og ironi bakom det hele, og samliv og kjærlighet er nok utgangspunktet for historien.

Produsent for låten har forøvrig også vært Lars Lundgren.

Her i For Swingende spilte jeg låten i radiosendinga mi i begynnelsen av september, og i tillegg finner du den også både på YouTube og Spotify dersom du har lyst til å sjekke den ut. Jeg vil ihvertfall anbefale deg å gjøre nettopp det.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg