Simon von Konoy – Nyt og godt gammelt



Den danske sangeren Simon von Konoy er aktuell med albumet “Nyt og godt gammelt” i disse dager.

Dette er en sangartist som synger ganske tradisjonell dansktopmusikk, noe av det ligger innenfor countrygenren. Plata inneholder totalt 12 spor, og mange av låtene er dansbare, men dessverre skorter det veldig på det vokale på denne utgivelsen og det er mitt store ankepunkt her, som jeg skal komme tilbake til i oppsummeringen lenger ned.

Fra plata har jeg valgt ut følgende tre spor til ukens presentasjon:

Den bedste – En låt i middels tempo som er skrevet av Simon selv. Teksten er en hyllest til bestemor eller muligens bestefar.

Ham med leen – En litt mer balladepreget melodi igjen, også denne signert Simon selv. Dette er en litt mer visepreget låt men med innslag av country.

Forsamlingshuset – En uptempo swinglåt hvor også denne er skrevet av Simon ene og alene.

Så til bedømmelsen og terningkastet: Plata inneholder mange fengende og glade låter med god dansetakt, innbakt i velproduserte komp, men dessverre så er ikke Simon noen spesielt god sanger, så det vokale er mitt store ankepunkt her som jeg nevnte innledningsvis. Noen av låtene skjærer skikkelig i ørene, så dette er slettes ikke bra. Det er ikke ofte jeg regelrett slakter plater her i For Swingende, men dette er rett og slett for dårlig, dog velger jeg å spille noen låter på radioen ettersom Simon har brukt penger på å sende meg en fysisk CD i posten. Men terningmessig blir det bare 2+ fra meg. Simon mangler både klangen, dynamikken og teknikken i stemmebruken sin. Jeg skal ikke være frekk eller ufin, men i mine ører så bør Simon kanskje finne på andre ting enn å synge, slik er det bare.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg