Steinar Engelbrektson – Ingen garanti



Steinar Engelbrektson fra Nordfjord er en folkekjær artist innen dansebandgenren, og nå er han ute med albumet “Ingen garanti”.

Steinar synger jo som kjent en fin miks av dansemusikk og country og han har de siste 15 årene jobbet seg opp til det absolutte toppskiktet innen norsk dansemusikk. Med sin særegne stemme på klingende Nordfjord-dialekt så skiller han seg tydelig ut i mengden og er et sjarmerende innslag i den norske dansebandfloraen.

Den nye plata heter altså “Ingen garanti”, men selv tør jeg på det nærmeste garantere at du vil like det du får høre på denne plata, enten du er dansebandfreak eller countrytilhenger. Plata har mye dansbere låter, de fenger godt og har hverdagslige og til dels humoristiske tekster. På plata finner vi totalt 11 spor, og Steinar har selv vært produsent med god hjelp av Dan Mikal Ripe Frøystad.

Fra plata har jeg valgt ut følgende tre låter til ukens presentasjon:

Ingen garanti – Tittellåten ble også en av mine egne favoritter på plata. En veldig god danselåt i middels tempo og med tekst og melodi av Bjarte Haugen og den tidligere nevnte produsenten, Dan Mikal Ripe Frøystad.

Til natta var over – En av de litt roligere låtene på plata, og blant balladene så syns jeg dette var den aller beste i mine egne ører. Opphavsmenn/kvinne her er Bjarte Haugen, Dan Mikal Ripe Frøystad, Sissel Lunde Sundby og Steinar Engelbrektson selv.

Klovn – Her en låt med litt mer tempo igjen, en veldig swingende og fengende danselåt som er signert Jan Kidøy og Leif Dybendal, sistnevnte kjent fra Contrazt.

I mine ører er dette kanskje den desidert beste plata til Steinar noensinne, jeg er ihvertfall overveldet over alle de sterke og gode låtene her, og jeg har ikke funnet en eneste middelmådig eller overflødig låt. Så her har jeg bare superlativer å komme med, og derfor blir det også toppscore på terningen, altså en skinnende blank 6`er. Legg også merke til låter som “Jenta mi”, “Kun for deg”, “Hundrings til ein kaffi” og  “Howdy”, som også er veldig hørbare og dansevennlige låter.

KJØP PLATA FRA CDON VIA DENNE LINKEN

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg