Streaplers – En gång till



Et av Sveriges eldste, nåværende danseband, nemlig Streaplers, er igjen ute med nytt album, denne gang med tittelen “En gång till”.

Streaplers har en stabil besetning, dog har de hatt noen utskiftninger i løpet av årene, men det er ikke akkurat et band som opplever den største gjennomstrømmingen av medlemmer. Pr 2020 består bandet av Kjetil Granli, Kenny Samuelsson, Anders Larsson, Henrik Göransson og Per Lundin.

Nok en gang har Streaplers samlet et knippe med sterke og dansbare låter på sitt nye album, og med tre ulike vokalister så blir også lydbildet veldig variert i forhold til band der samme vokalist synger samtlige låter. Jeg syns plata har fått et variert og samtidig gjennomført uttrykk, slik som Streaplers alltid sørger for når de lager plate. Selvsagt er det også denne gangen noen låter som stikker seg litt mer fram enn andre, men det er ingen låter jeg syns er direkte dårlige.

Plata inneholder totalt 13 låter, og produsenter for det hele har vært Henrik Göransson og Johan Fransson. Ansvarlig utgiver er Atenzia Records.

Fra plata har jeg valgt ut følgende tre låter til ukens presentasjon:

Ingen av oss vet om hon vet – En ganske uptempo låt med litt rock’n roll preg og i mine ører en av de beste låtene på plata. Jeg antar at det er Kenny Samuelsson som synger her, men jeg har bommet på Streaplers-vokalistene tidligere, så jeg tør ikke være for bastant denne gangen heller. Låten er ihvertfall skrevet av Haidi Krohn, Henrik Göransson og Johan Fransson.

Åh vilken sommar – En herlig sommerlåt med litt Beach Boys-preg og duft av 60 tallet. Også en av mine favoritter på plata, hvor jeg antar det er Anders Larsson som er vokalist. Låten går i middels tempo og opphavsmenn er Anders Larsson, Henrik Göransson og Johan Fransson.

En gång till – En ganske rolig og koselig ballade som er perfekt for en god trykkare med den man har kjær. Også her høres det i mine ører ut som det er Kenny som er vokalist, og låten er signert Henrik Göransson og Johan Fransson.

Jeg syns Streaplers har lykkets bra med plata si denne gangen også, og stilmessig så får fansen akkurat det de forventer å få, verken mer eller mindre. Det er en trygg og god produksjon uten noen store overaskelsesmomenter, og det er et solid musikalsk håndverk på alle måter. Og på terningen plukker jeg fram en solid 5`er denne gangen, det er kanskje ikke den beste plata som Streaplers har laget, men heller ikke av de dårligste. Man hører at det er erfarne og garvede folk som står bakom denne musikken, og for min del så er Streaplers et band som har hatt en stor stjerne i boka for meg helt siden tidlig barneskolealder. Det er kanskje litt traust, men det er samtidig både bra og elegant gjennomført.

KJØP PLATA PÅ CD FRA CDON VIA DENNE LINKEN
Besøk Streaplers sin hjemmeside via denne linken

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg