Nytt album fra Mr Ray

Jessheim-mannen Mr Ray, som egentlig er fra Solør, kommer i høst ut med et flunkende nytt album med tittelen “Over grensen”.

Det er ei stund siden jeg har presentert ny musikk fra Mr Ray her i mine programmer, selv om han har vært ute med et par plater siden sist jeg hadde ham på lufta. Dette fordi jeg rett og slett ikke har fått disse platene tilsendt, men nå har han knyttet kontakt med det nystartede plateselskapet Tonal, og da er også promotion-biten på beina igjen. Mannen bakom Tonal er Micke Løvdalen, en velkjent låtskriver, musiker og produsent med røtter i Sverige, som også har hjulpet Mr Ray med både produksjon og låtskriving på denne plata, og som Mr Ray selv skriver, så har dette ført til at det hele har fått et litt freshere sound og lydbilde enn det de tidligere platene til Ray har hatt.

Den nye plata kommer til å inneholde mange sterke og spennende låter, selv har jeg fått lov til å “tjuvlytte” på fem av dem, og ut fra disse å dømme så blir dette ei meget god plate med høy dansbarhet og med mange gode kvaliteter på de fleste områder. Ray synger like bra som før, men produksjonsmessig så har nok den tekniske kvaliteten løftet seg enda et par hakk siden tidligere plater. Nytt av “året” er også at Ray har valgt å fremføre flere av låtene på svensk, noe som burde virke forlokkende på vårt danseglade broderfolk i øst, så hvem vet, kanskje Mr Ray med dette også vil bli et navn på det svenske dansebandmarkedet…

Ellers så har Mr Ray også hatt med seg en rekke dyktige og anerkjente musikere og korister på plata, mens hans gode venn Rune Rudberg også medvirker på en duett. Så det er all grunn til å glede seg til hele plata er klar og jeg gleder meg til å endelig få presentere Mr Ray på radioen igjen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg