Me2 Danseduo – Kanariske netter

Danseduoen Me2 fra Hadeland som nylig var på studiobesøk her i For Swingende, har denne uka slippet en helt ny singellåt der faktisk undertegnede har skrevet teksten mens det hele er blitt tonesatt av Marion Jensen Hermansen i Me2 Danseduo.

“Kanariske netter” er tittelen på sangen hvis tekst jeg skrev for en god del år siden, med inspirasjon fra Kanariøynene og alle turene jeg hadde ned dit i ungdommen. Her er det mye romantikk og sydlandsk stemning, selv om den ikke akkurat er egenopplevd, men melodien er langt fra noen dansebandlåt, selv om den likevel er fullt ut dansbar. Her er det nemlig mer disco og funk som gjelder og Marion i Me2 har virkelig klart å skape fin stemning over teksten jeg i flere år har hatt liggende urørt i mitt arkiv. Her kan man danse sensuell latinodans og det var ikke akkurat slik jeg hadde forventet å se for meg denne sangen i ferdig utgave, men desto mer begeistret ble jeg da Marion kunne presentere meg det ferdige resultatet tidligere denne uka.

Det hele er spilt inn i Me2 sitt eget hjemmestudio på Hadeland og Edgar Jensen Hermansen, Marions “bedre halvdel”, har vært lydmann og produsent på innspillingen.

Låten er tilgjengelig både på Youtube med tilhørende video og på Spotify, link til begge steder finner du nederst i denne saken. Her i For Swingende satser jeg på å få låten på lufta i løpet av januar 2018, men allerede kommende uke(uke 49-2017) kan du høre den i mitt andre programtilbud, Fra Svensktopp til Rock’n Roll, som sendes på de samme kanalene som For Swingende pluss et par kanaler til.

Hør “Kanariske netter” på Spotify via denne linken(krever gyldig abonnement)

ELLER SE OG HØR DEN DIREKTE I DENNE YOUTUBE-VIDEOEN:

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg