Torfinn Hveem er død

Torfinn Hveem døde natt til 18.oktober etter et hjerteinfarkt. Han var en kjent og høyt aktet musiker både i dansebandmiljøet og ellers i den norske musikkbransjen. Han har gjennom årenes løp vært innom en rekke ulike band, men de siste årene var han drivkraften bakom bandet Something New som nærmest var som hans hjertebarn å regne.

Torfinn vil bli husket som en snill, lun og “godslig mann”, men også som en målrettet og “streng” mentor når det kom til det musikalske. Han visste hvordan ting skulle gjøres og var derfor også en god læremester for de han spilte sammen med.

Jeg fikk også gleden av å treffe Torfinn ved et par anledninger og også intervjue ham på radioen, blant annet under Dansefestivalen i Sel i 2008, hvor bildet i denne saken er hentet fra.

Jeg vil med dette lyse fred over Torfinns gode minne og sende mine varmeste tanker til hans etterlatte.

(Foto: Thomas Neraasen 2008)

2 kommentarer
    1. Husker Torfinn fra midten av 70-tallet i band sammen med Bjørnar Flikshaug og “Uffern””. Karin Sandvold og en Sandvold til. Husker ikkebhvem av dem. Lyser fred over Torfinn’s minne

    2. Jeg gikk sammen med Torfinn på Danvik folkehøgskole. Der lærte jeg han å spille piano. Mange gode minner fra 1973-74.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg