Agneta & Peter – Kärlekssånger



Den svenske duoen Agneta & Peter kom tidligere i år ut med et samlealbum med de beste kjærlighetssangene fra tida med både Thor Görans og Agneta & Peter.

På denne plata har Agneta Olsson og Peter Grundtsröm samlet ikke mindre enn 40 låter fra begge bandkonseptene. Det er blitt mange fine låter i løpet av disse årene, og jeg syns Agneta og Peter utfyller hverandre bra stemmemessig da de begge er to superdyktige vokalister. På plata finner vi både de mest kjente Thor Görans-låtene, slik som “Till min kära” og “Störst av allt är ändå kärleken”, og mange fine låter av litt nyere dato, men det er hovedsaklig ballader, så dette er ingen plate for swing- og buggdanserne. Men uansett er det ei meget god plate hvor vi får et fint innblikk i Peter Grundström sin lange karriere som låtskriver og der er det blitt skrevet mye bra. Jeg syns det hele skal få en solid 5`er på terningen fra meg her i For Swingende.

Vil du høre plata i sin helhet så finner du den på Spotify og muligens også på andre digitale tjenester. Plata er vel verdt å låne øre til, så det anbefaler jeg varmt.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg