Arvingarna – När snön faller ner



Arvingarna kom før jula 2020 ut med en julealbum med kun 7 låter på, så en slags blanding av maxisingel og album kan man vel kalle dette her.

Plata bærer tittelen “När snön faller ner” og inneholder både kjente juleklassikere og noen nye bekjentskaper, ihvertfall for meg. Og forøvrig så er vel dette tredje juleplata som Arvingarna er involvert i, etter mine beregninger. Den første gjorde de i samarbeid med Streaplers og Flamingokvintetten på 90 tallet, mens de på 2000 tallet kom med en helt egen juleplate – og nå i 2020 altså, ei juleplate med 7 låter som gjerne kunne vært utvidet til både 10 og 12 spor for min del, men det får nå bli deres valg, jeg skal uansett omtale det som finnes her, verken mer eller mindre.

Plata er produsert av Lasse Andersson, Thomas Johansson og Lars Elis Larsson. Og fra plata har jeg valgt ut følgende tre spor til ukens presentasjon:

När snön faller ner – Min store favorittlåt på plata, som også er blitt platas tittelspor. Dette er en fin og fengende, og i tillegg dansbar, låt som er skrevet av produsent Lasse Andersson. Meget god låt som fester seg raskt i hodet, spesielt refrenget.

Änglarnas jul – Dette er en roligere ballade igjen, veldig stemningsfull sådan og med et helt annet uttrykk enn den foregående. Denne er signert Carolina Ericsson og Lars Elis Larsson, hvor sistnevnte også har produsert denne låten.

Låt oss skänka hopp – Dette er en ganske popduftende låt i middels tempo som er skrevet av Mikael Karlsson.

Selv om jeg personlig syns det var litt tynt med 7 låter når Arvingarna først skulle gi ut ei juleskive igjen, så er det likevel riktig så bra det som finnes med her. Det er velkjent Arvingarna-stil over musikken, og akkurat passe popete og moderne i mine ører. De andre låtene på plata heter forøvrig “Juletid”, “Rudolf med röda mulen”, “Tomten kommer snart” og “Låt mig få tända ett ljus” – så både kjent og nytt om hverandre, noe jeg føler er en skikkelig god miks. Og på terningskalaen velger jeg  lande på en solid 5`er for det hele. Fin stemmesang på mange av låtene, mykt og fint arrangement på alt sammen og i tillegg forholdsvis dansbart, selv om jeg ikke vil kalle det noen utpreget danseplate.

Hør plata på Spotify dersom du vil sjekke den ut.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg