Barbados – Idolen

Barbados har vært temmelig anonyme de siste årene, ihvertfall har undertegnede hørt veldig lite fra dette bandet i media i noen år nå. Nå har de derimot signert avtale med plateselskapet Atenzia, og dermed har ting begynt å skje igjen.

Det er ikke lenge siden de slapp singelen “Off limits” og julelåten “Hela tjocka släkten, begge har du hørt tidligere her i For Swingende, og nå er det en skikkelig frisk og uptempo bugglåt med tittelen “Idolen” som gjelder. Låten har release den 25.januar og den er såpass fersk at jeg sitter på svært lite informasjon om den foreløpig, så f.eks hvem som er opphavsmenn kan jeg ikke forteller dere i skrivende stund. Det jeg KAN fortelle dere er at låten går i veldig samme stil som Barbados låt i sin glansperiode på 90 tallet og tidlig 2000-tall, så det kan virke som de begynner å gå litt mer “back to basic” nå, og det syns jeg er positivt, siden Barbados har vært i overkant popete for dansefolket de siste årene.  Nå begynner jeg å kjenne igjen bandet fra deres storhetstid, og for meg er ihvertfall det veldig gledelig.

Her i For Swingende får du høre låten på radioen i begynnelsen av februar og da kommer den samtidig til å testes som utfordrer på For Swingende-Toppen, såvidt jeg kan huske også første gangen Barbados blir testet på denne listen. Gå ikke glipp av det!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg