Barbados – Sommarkväll

Det er kanskje litt dårlig timing å omtale en sommerlåt ved overgangen til oktober, men på den annen side er det kanskje akkurat nå vi trenger et flashback tilbake til sommeren som var – sommeren da Barbados slapp singellåten “Sommarkväll”.

I denne låten føler jeg Barbados er tilbake til sitt gode gamle “jeg”, slik vi husker dem fra 90 tallet og tidlig 2000 tall. For låten bærer veldig preg av det opprinnelige Barbados, fra tida da jeg føler de hadde sin absolutte storhetstid,

Pr i dag er det Björn Lagerström som er Barbados sin vokalist, og selv om han har en helt annen stemmeprakt enn sine forgjengere, så syns jeg likevel han gjør en god jobb som forsanger i dette smått legendariske bandet som inntok dansebandhimmelen i Sverige for fullt på midten av 90 tallet.

Den nye låten, som ikke akkurat er rykende fersk nå lenger, er en veldig sommerduftende låt, nesten med litt latinopreg, og den gir meg en følelese av strand og grilling på hete sommerkvelder når jeg lytter til sangen. Opphavsmenn bak det hele er Mathias Lager og Peter Samuelsson, og her i For Swingende fikk du høre låten i radiosendinga mi i slutten av august. I tillegg finner du den også både på YouTube og Spotify, dersom du har lyst til å sjekke den ut og mimre tilbake til sommeren som var.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg