BlackJack – Kåt glad och tacksam

Et av mine svenske favorittband, nemlig BlackJack, er ute med ny singel nå på starten av det nye året med den litt småfrekke tittelen “Kåt glad och tacksam”.

Selve tittelen har sitt utspring i en replikk fra den svenske filmen “Ogifta par” og dermed ble den også tittel på denne friske og “swingbare” låten som nok en gang oser veldig av 50 tallet, slik mye av BlackJack sin musikk har gjort etter at Kjelle Danielsson tok over sangmikrofonen i bandet. Det swinger ihvertfall skikkelig av BlackJack i denne melodien her som jeg syns har et stort hitpotensiale, selv om den likevel ikke skiller seg så veldig ut i mengden. Men jeg tror folk får dansefot av den og jeg tror de kommer i festhumør når den presenteres fra scenen eller på radioen.

Opphavsmenn bak det hele er forøvrig Anders Eliasson og Björn Höglund.

Her i For Swingende satser jeg på å presentere låten i radiosendinga mi i uke 4-2020, men den kan også høres på Spotify dersom du ikke ønsker å vente til da.

Besøk BlackJack sin hjemmeside

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg