For Swingende-Toppen legges ned

Etter at antallet avgitte stemmer til For Swingende-Toppen de to siste omgangene har sunket til et minimum så har jeg besluttet å legge ned For Swingende-Toppen med virkning fra utgangen av januar.

Dette betyr at omgangen som ligger ute til avstemming for øyeblikket blir den siste runden av denne seiglivede dansetopplista som har gått på lufta i For Swingende hver måned siden 2003. I sendinga som går på lufta første uka i februar 2024 kommer jeg til å spille opp de 5 låtene som har kommet seg over “streken” i stemmerunden nå i januar, og låten som vinner denne omgangen vil altså bli stående som historiens siste vinner av For Swingende-Toppen.

Jeg vil takke band, artister og stemmegivere som har bidratt til å holde denne lista i live i over 20 år. Nå når det derimot har utviklet seg fra å være ei radioliste til å bli ei liste hvor de som er flinkest til å promotere lista og sin egen deltakelse på Facebook er de som kommer best ut, føler jeg at lista ikke er liv laga lenger. Det er nemlig tydelig at svært få radiolyttere har avgitt stemme på topplista de senere årene, stort sett har folk blitt bedt om å stemme av artistene selv på Facebook uten at de i det hele tatt har hørt radioprogrammet og låtene som deltar. Da jeg sluttet å promotere lista på min private Facebook-profil i november i fjor, sank stemmeantallet brått til et minimum, noe som taler sitt tydelige språk om at dette er blitt ei Facebook-basert liste og ikke lenger ei radioliste. Denne tendensen var ikke den jeg ønsket meg da jeg startet opp For Swingende-Toppen i 2003, og derfor har jeg nå valgt å la For Swingende-Toppen bli historie. Jeg beklager dette på det sterkeste, men jeg føler at topplista for lengst har utspilt sin rolle.

4 kommentarer
    1. Hai. Thomas. Trist du må ligge ned ( For Swingende Toppen. ) Du lavede en fantastisk god program. Og du testede/og spillede vores musik meget ( AMEK duo ) Det siger vi dig Thomas Tusinde TAK for. Mange musiske hilsner fra os. Anne Marie & Eddie Knudsen = AMEK duo fra Danmark 🙂

      1. Hei Eddie. Tusen takk for hyggelige ord. Men husk at det kun er topplisten min som legges ned, radioprogrammet For Swingende vil fortsatt bestå, så du må bare fortsette å sende meg musikk.

        Hilsen Thomas i redaksjonen.

    2. Takk for at låten « Mølleswingen» fikk være med og gjøre suksess og at du lot oss slippe til i ditt media . Ønsker deg lykke til videre 😊
      Hilsen Rita & Ståle 😊🎶😊

      1. Hei Rita. Tusen takk for hyggelige ord. Mølleswingen var jo en knallbra låt. Men husk at radioprogrammet For Swingende fortsatt vil bestå. Det er kun den månedlige topplisten som legges ned.

        Hilsen Thomas i redaksjonen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg