Guns Rosor – Glöm ej bort dina vänner

Det finske dansebandet Guns Rosor kom i fjor høst ut med singellåten “Glöm ej bort dina vänner”.

Guns Rosor er et tradisjonelt finsk danseband som hovedsaklig synger på svensk, og de har tidligere være presentert her i For Swingende med et fullt album.

Denne låten her skulle være en smakebit på et kommende album, men jeg har ikke sett noe til dette albumet foreløpig, så jeg vet ikke om det har blitt utgitt eller om det bare er jeg som ikke har mottatt det. Det ligger ihvertfall ikke på Spotify, så da antar jeg at det ikke har kommet på markedet ennå. Men nok om det. Låten er ihvertfall skrevet av bandets egen vokalist Herman Hagnäs som skrev låten helt i starten av koronapandemien da det gikk opp for ham hvor viktig det er med venner og bekjente.

Låten går i middels tempo og er en typisk mogen og tradisjonell dansebandlåt. Jeg likte den godt, det er en fin produksjon og vokalisten synger med en tydelig finsk aksent, noe som er mye av sjarmen med disse svensktalende, finske dansebandene.

Nå håper jeg bare at plateselskapet sender meg det fulle albumet når det er klart, for det har jeg virkelig lyst til å presentere for lytterne og leserne mine.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg