Harlekin – Bøgdafest

Trønderbandet Harlekin kom for en tid tilbake ut med sitt nye album “Bøgdafest” som består av et knippe låter innen det man kan betegne som “bygdecountry”, noe som nærmest er blitt en egen genre i Norge de siste årene.

Harlekin byr på sitt nye album på totalt 12 låter, hvor de aller fleste har vært ute på singler tidligere. Jeg syns Harlekin har levert ei solid og god plate denne gangen også, med fengende og dansbare låter og hvor det meste sitter som det skal, både det lydmessige, det vokale, det musikalske, det tekniske samt låtmaterialet. Syns kanskje ikke plata lever helt opp til debutalbumet fra 2019, men det er ikke mye om å gjøre. Bandet har funnet sitt eget særpreg, mest pga vokalisten som har ei stemme som man lett kjenner igjen, og skal jeg sammenligne Harlekin med andre band innen samme stilart så tør jeg påstå at Harlekin er det klart beste i mine ører. Og terningmessig skal jeg gi plata en solid 5`er, ikke så mye negativt å pirke på her, annet enn at noen låter stikker seg litt mer fram enn andre, men slik er det gjerne på de aller fleste plater. Uansett: Harlekin får ståkarakter fra For Swingende også denne gangen, og vil du høre plata i sin helhet så er det bare å søke den opp enten på Spotify eller andre digitale plattformer, for såvidt meg bekjent så finnes ikke denne utgivelsen i fysisk format.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg