Hedins – Live



Duoen Hedins, som tidligere var et fullt band og før der igjen et godt gammelt band med navnet Bengt Hedins, er for tiden ute med albumet “Live”, som slik tittelen tilsier inneholder et knippe liveinnspilte låter, riktignok innspilt live i studio.

Primus motor i Hedins i dag er Conny Hedin, sønnen til Bengt Hedin som drev det opprinnelige bandet i sin tid, og med seg i Hedins har Conny for tiden en kar ved navn Dennis Tannerberg. Hedins anno 2021 følger i fotsporene til de tidligere bandkonseptene med mogen og tradisjonell dansebandstil, og på sin nye plate en rekke kjente svisker, men også noen nye bekjentskaper for mange av oss.

Plata inneholder totalt 12 låter og produsent for det hele har vært Conny Hedin selv. Vi finner på plata kjente låter som “Regniga natt”, “Hela hela dig” og “Hjärtats röst”, og noen av sporene er rene trompetinstrumentaler, noe som gir plata en eksta piff i mine ører.

Fra plata har jeg valgt ut følgende tre låter til ukens presentasjon:

Det var du som gav mig kärleken – En fin ballade som for meg er et helt nytt bekjentskap, samtidig som det er noe som sier meg at jeg har hørt den før, men jeg klarer ikke gjenkjenne tittelen fra noe annet band. Uansett så er dette en av de sterkeste balladene på plata, ihvertfall blant mine egne favoritter, og opphavsmenn er Mats Larsson og Peter Nord. Her er det Conny som er vokalist.

Tre goda skäl – En noe mer uptempo låt igjen som opprinnelig er kjent fra Dwight Yoakam, mens den i Sverige tidligere er gjort med Streaplers. En fengende og god swing/bugglåt som er signert Ulf Georgsson i tillegg til nevnte Yoakam, der Ulf selvsagt har skrevet den svenske teksten. På denne låten er det Dennis som synger.

On the other hand – En countrylåt med opprinnelse i USA, skrevet av Don Schlitz og Paul Overstreet, og en ganske kjent melodi sådan. Låten går i middels tempo og er i mine ører også et av høydepunktene på plata. Også på denne siden er det Dennis som synger.

Jeg syns dette er blitt ei veldig god og hørbar plate og selvsagt dansbar som seg hør og bør, og den har mange gode kvaliteter både vokalmessig, teknisk og på låtfronten, der jeg føler de har truffet ganske bra med låtmaterialet, selv om det meste er ganske kjente og tradisjonelle coverlåter. Og på terningen syns jeg Conny og Dennis fortjener en solid 5`er. Hør plata på Spotify dersom du er nysgjerrig eller kjøp et fysisk CD-eksemplar via nettbutikken Ginza og direktelinken under, men husk at det da påløper kostnader til frakt og norsk moms, pluss muligens også tollbehandling, for norske kunder.

Besøk Hedins sin nettside via denne linken
KJØP PLATA FRA GINZA.SE VIA DENNE DIREKTELINKEN

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg