Herrgårds – Saxpärlor 2



Den svenske musikeren Kenneth Herrgård har for en tid siden kommet ut med albumet “Saxpärlor 2” der han har samlet et knippe instrumentale låter på saksofon i tillegg til ett spor med vokal.

Kenneth spiller saksofon på alle låter unntatt èn hvor han istedet synger, og sett under ett så er det ei koselig og variert plate i den grad saksofonmusikk kan by på særlig variasjon. Noen av sporene har litt mer moderne og “popete” rytme og takt og det er faktisk disse låtene jeg likte best. Ellers er det hovedvekt av roligere låter på plata, og dessverre er det flere av sporene som ikke er like godt produsert som andre, det vil si at på disse sporene så drukner solostemma litt i kompet som på sin side blir altfor overdøvende i forhold til saksofonsoundet, og dette ødelegger dessverre hovedinntrykket litt. Men plata har helt klart sine kvaliteter for de som liker lyden av saksofoner, noe jeg skal innrømme at jeg ikke er sånn overbegeistret for rent personlig, men det har ikke vært utslagsgivende når jeg har bedømt plata på terningskalaen. Likevel så blir det ikke noe mer enn 3+ på terningen fra undertegnede for denne produksjonen, og det er hovedsakelig den noe feilslåtte produksjonen og balansegangen mellom komp og solostemme som har bidratt til at terningscoren ble såpass lav fra min side. Men jeg vil anbefale dere å klikke dere inn på Spotify, dere som har tilgang dit, og lytte til plata i sin helhet der inne og gjøre dere opp deres egen mening.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg