Highlights – En natt på stan



Det svenske pop/dansebandet Highlights er for tiden aktuelle med albumet “En natt på stan”, som inneholder alle bandets singler fra det siste halvannet året i tillegg til et knippe helt nyutgivne låter.

I mine ører er Highlights like mye et popband som et danseband, men likevel plasseres de nok inn under den ganske vide dansebandgenren i Sverige. Og det låter jo friskt og fint av disse gutta, og de har mange gode låter på sitt nye album, selv om noen av dem blir i det “poppigeste” laget for min del. Ellers så er det en solid og gjennomarbeidet produksjon og det synges bra, spilles bra og den tekniske og musikalske kvaliteten er slik den skal og bør være. Så her er nok det største ankepunktet det at for meg som anmelder dansebandmusikk så faller flere av låtene noe utenfor denne nisjen, slik jeg ser det, og det er på grunn av det at plata kun oppnår en 4+ på terningen her i For Swingende. Når det er sagt, så er det fin dansemusikk om du ikke nødvendigvis kun danser bugg og swing, så jeg antar at mange av dere vil like plata og finne flere låter dere anser som både hørbare og dansevennlige, selv om det ikke er denne type musikk jeg personlig danser til.
Er du nysgjerrig på hvordan det hele låter så søk opp plata på Spotify eller en tilsvarende plattform for avspilling av musikk.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg