Huttez – Full i baren

Det svenske dansebandet Huttez har nylig sluppet en singel med den veldig lite flatterende tittelen “Full i baren”, men den swinger og fenger som bare rakker’n!

Jeg skal innrømme at jeg er veldig dårlig på å tolke innholdet i tekster på låter jeg lytter til, syns i mange tilfeller at det kun er tekstforfatteren selv som kan fortelle hva teksten egentlig handler om – men i denne sammenheng så føler jeg at det hele dreier seg om en mann som drar på byen og drikker seg full hver helg, og hvor forsøket på å sjekke opp det motsatte kjønn blir like mislykket hver gang på grunn av det overdrevne alkoholinntaket. Hva melodien angår, så er det en uptempo og veldig dansevennlig bugg- og swinglåt, mens stilen for meg minner veldig om 70 tallets typiske svenske dansebandstil.

Låten er skrevet av Robin Hultman og produsenten heter Jakob Linddahl. Hva Huttez angår, så er det ikke lett å oppspore så mye info om dem, på tross av at de har en egen artistside på Facebook, men de kommer ihvertfall fra Östergötland og spiller det de selv betegner som “dansbandsrock’n roll” – 100% live, bedyrer de.

Her i For Swingende får du høre låten på radioen i første sendinga i august, hvor den også kommer til å være utfordrer på For Swingende-Toppen. Gå ikke glipp av det!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg