Klaus & Servants – Ta Ja-hatten på



Klaus & Servants fra Danmark kom nylig ut med albumet “Ta Ja-hatten på”.

Denne plata innholder en del låter som har vært ute på singel tidligere samt noen låter som er helt nyutgitte. Plata bærer preg av ensformighet, men likevel et friskt og moderne lydbilde og musikk som befinner seg i grenseland mellom pop og danseband. Mitt største ankepunkt er at de fleste av låtene går i nøyaktig samme rytme og takt, så når man hører plata fra start til slutt så blir det en veldig kjedelig og ensformig lytteopplevelse. Det positive er at det er fengende og dansbare låter, dog ingenting for de som foretrekker de tradisjonelle dansestilene som swing og bugg. Og vokalist Klaus Strand-Holm synger godt og skuffer ikke slik sett, men jeg skulle gjerne sett litt mer variasjon fra låt til låt. Alt det andre er stort sett på stell, slik som kvaliteten på det musikalske og det tekniske. Men terningmessig så ender jeg på en hederlig 4`er siden jeg syns plata mangler det som skal til for å nå opp til det øvre skiktet av poengskalaen.

Dette er den første plateanmeldelsen av den forkortede utgaven jeg kommer til å kjøre framover her på bloggen min. Håper dette faller i smak hos leserne, da de her får en kortere og mer konsis vurdering av plata uten all fakta og utenomsnakk som jeg føler alle ikke har den store interessen av å lese. Har du synspunkter på mitt nye format på mine anmeldelser så legg gjerne igjen noen ord i kommentarfeltet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg