Matz Rogers – Dags för dans



Det värmländske dansebandet Matz Rogers kom i 2020 ut med albumet “Dags för dans” med totalt 14 tradisjonelle dansebandlåter.

Matz Rogers kommer fra Sunne i Värmland og består for tiden av Roger Andersson, Kalle Örtlund, Janne Carlsson og Ulf Gullbrand. Bandet spiller mogen og tradisjonell dansebandmusikk og er et band med mange gode kvaliteter, ihvertfall om man skal dømme etter platene deres.

“Dags för dans” er altså det nyeste albumet til Matz Rogers som kom ut på høsten i 2020. Her finner vi mange hørbare og dansevennlige låter, totalt 14 i tallet, og jeg kan nevne titler som “Vägskäl”, “Sakna och aldrig glömma”, “En tår på min kind” og “Käre John”.

Fra plata har jeg valgt ut følgende tre spor til ukens presentasjon:

Du är nummer ett – En fengende låt i middels tempo hvor man kan danse både bugg/swing og fox, alt ettersom hva man foretrekker. Låten er signert Mats Larsson og Peter Nord og ble en av mine egne favoritter på denne plata.

Marseille(Mina drömmars stad) – En litt mer balladepreget låt igjen som tar oss med til Marseille i Frankrike. Av balladene på plata ble dette mine stor favoritt, og opphavsmann her er Anders Hellström.

Kvällen är din – Igjen en litt mer uptempo-låt med en fin dansetakt, her er det nok bugg og swing som er de mest nærliggende dansestilene om man vil ta seg en swingom til låten. Denne er også skrevet av Peter Nord og Mats Larsson.

Matz Rogers imponerer meg stort med denne plata, for sammenlignet med de tidligere albumene jeg har hørt fra denne gjengen så er dette den klart beste. En meget god teknisk produksjon, vokalisten har en myk og god stemme og lydbildet er veldig balansert og fint på alle måter. Låtmaterialet holder også veldig godt mål, så på terningen velger jeg å tildele “Dags för dans” en solid 5`er. Dette bør du høre på, så hiv deg inn på Spotify og lytt til plata i sin helhet der, for dette var bedre enn hva jeg hadde forventet på forhånd. Bra jobba, Matz Rogers!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg